FAQ's
Een nieuwe fiets wordt natuurlijk geleverd met 2 jaar garantie op accu, frame, controlesysteem, motor en display. Slijtageonderdelen zoals banden, remmen en ongevalschade zijn niet gedekt. Soms zijn er kleine verschillen per land of dealer. Dus controleer als je niet online koopt.
Natuurlijk, heb je een goed stevig slot nodig. Ten minste categorie ART3. Lang genoeg om het voorwiel en het frame aan een onwrikbaar voorwerp vast te maken. Daarnaast kan een alarm, zoals wij dat in onze webwinkel verkopen, een goede optie zijn. Veel mensen kiezen ervoor om een e-bike verzekering af te sluiten. Voor een paar tientjes per jaar krijg je de volledige aankoopprijs uitbetaald.
Opmerking: Wanneer de batterij is verwijderd, bijvoorbeeld om op te laden, is het helemaal niet gemakkelijk om de fiets te verplaatsen.
Onze batterij verbruikt ongeveer 756 watt-uur (0,75 kilowatt-uur) om op te laden. Uitgaande van het huidige elektriciteitstarief van 0,25/kWh (voorjaar 2022), kost het u 15-17 cent voor een lading waarmee u 140 km kunt rijden
Ervan uitgaande dat u groene stroom gebruikt, is de koolstofvoetafdruk van meer dan 60 Knaaps gelijk aan de koolstofvoetafdruk van één benzineauto voor één persoon. Hoe je het ook berekent, ook al gebruikt een e-bike elektriciteit die afkomstig kan zijn van fossiele brandstoffen, de hoeveelheid CO2 die wordt uitgestoten in vergelijking met een auto is minuscuul.
Als Nederlands bedrijf zijn wij ons terdege bewust van regen. Daarom hebben we de Knaap Bikes volledig regenbestendig gemaakt!
Het absolute maximum gewicht is 180kg, dus de Knaapfiets biedt gemakkelijk plaats aan twee volwassenen.
Ja, je kunt met je ebike naar huis rijden als de accu leeg raakt tijdens een rit. Ons systeem heeft software die de output beperkt om de batterij te sparen als ze bijna leeg zijn, wat zou moeten helpen om de assistentie op een lager niveau te houden en u te helpen om te komen waar u heen gaat.
Lithium-ion batterijen kunnen honderden keren worden opgeladen en ontladen. Over langere perioden kan de capaciteit van een e-bikebatterij wat afnemen, waardoor de actieradius wat kleiner kan worden, maar voor de meeste gebruikers zal dat waarschijnlijk geen significant verschil maken.
Zoals de naam al doet vermoeden, is het een motor die achter in de fiets wordt geplaatst. Om precies te zijn, op de as van het achterwiel. Het is een grote gesloten cilindervormige behuizing die in het midden van het wiel zit.
Het grootste voordeel van de achternaafmotor is waarschijnlijk dat hij zelden onderhoud nodig heeft. Alle onderdelen zitten in een gesloten motorbehuizing op het achterwiel, en het is moeilijk om met dit type motor iets te verprutsen. Hun aandrijfsysteem is volledig onafhankelijk, dus als u een probleem hebt met uw middenas, ketting of iets anders, hoeft u de motor helemaal niet aan te raken.
Met een koppelsensor wordt het geleverde vermogen verhoogd in verhouding tot de hoeveelheid trapkracht die de fietser uitoefent. Dus als je harder trapt, geeft de fiets automatisch meer ondersteuning. Als je de druk vermindert, krijg je iets minder steun. Het versterkt in wezen de kracht die je op de pedalen uitoefent. Er zijn verschillende niveaus van trapbekrachtiging, waarbij elk niveau een hogere of lagere versterking van uw eigen kracht vertegenwoordigt. Een koppelsensor kan meer aanvoelen als fietsen op een gewone fiets dan een cadanssensor. Hij heeft ook de neiging om soepeler kracht te leveren.